Ha problémája van a napelemes rendszerével vagy csak tanácsra van szüksége olvasson tovább vagy keresse Török Gábor kollégánkat!
Keressen minket, ha:
- keveset vagy egyáltalán nem termel a napelemes rendszere
- bármi hibát vagy gyanús jelenséget tapasztal
- Fronius vagy SolarEdge invertere van és problémája van a monitorozással, garanciális ügyintézéssel, de az eredeti kivitelező nem érhető már el
- tanácsra van szüksége (pl. a rendszer üzemeltetésével, lehetséges átalakításával vagy fejlesztésével kapcsolatban).
Ha a javítást, hibakeresést lehetséges, hogy a biztosítóval szeretné fizettetni, kérjük előre jelezze!
A javítás tipikus menete:
- a telefonos vagy email megkeresést általában egy telefonos konzultáció követi mérnökünkkel, ahol átbeszéljük a hiba körülményeit, a lehetséges okokat és a következő lépést
- szükség esetén vagy mérnökünk, vagy a mérnökünkkel szoros munkakapcsolatban dolgozó napelemes villanyszerelő partnerünk helyszíni ellenőrzést, hibakeresést és javítást végez
- ha hibás az inverter, leszereljük és beszállítjuk műhelyünkbe hibakeresésre és javításra (kivételes esetekben előfordulhat, hogy a helyszínen javítani tudjuk a hibát, de hardverhiba esetén nem ez az általános) -> részletek az inverter javítás oldalunkon
- ha szervizünkbe vittük javításra az invertert, akkor a visszaszerelés egy külön kiszállás alkalmával történik.
A javítás költségének elemei:
- mérnöki munkadíj 25400 Ft/óra (20000 Ft/óra + ÁFA): fél órás egységben számolva, de minimum 1 óra, mely tartalmazza az előzetes konzultációt +
- szakmunka díja 12700 Ft/óra (10000 Ft/óra + ÁFA): egy órás egységben számolva +
- jegyzőkönyv készítés díja 12700 Ft/oldal (10000 Ft/óra + ÁFA): pl. biztosítás ügyintézéshez (a biztosító ezt is fizeti) +
- tetős munkát vagy más speciális munkát igénylő esetben egyedileg képzett ár előzetes árajánlat alapján +
- kiszállási és szállítási díj alkalmanként számolva, előzetes tájékoztatás alapján +
- inverter műhelybe történő beszállítása esetén a javítási díj az inverter javítás oldalunkon olvashatóak szerint.
Fronius szerviz partnerként a Fronius napelemes invertereket a gyári garancia feltételei szerint javítjuk. SolarEdge inverterek garanciális ügyintézését is vállaljuk. Nem általunk telepített rendszernél garanciális inverter esetén is számolhatunk fel kiszállási díjat, vagy a készülék javításán felül végzett munkák díját.
Javításhoz hasznos:
- Egy távoli, közös fotó az inverterről és a hozzá tartozó elosztódobozokról, hogy látsszon, mi tartozik a rendszerhez és mi, hogyan kapcsolódik egymáshoz. A távsegítséget, távdiagnosztikát jelentősen gyorsítja.
- Fotó az inverter mellett lévő, minden hozzá tartozó elosztódobozról, nyitott fedéllel, hogy olvashatóak legyenek a kismegszakítók, biztosítékok, túlfeszültség levezetők feliratai.
- Fotó a ház elosztóról vagy lakáselosztóról, tehát az első elosztószekrényről, ami a villanyóra után, vagy amellett található (lehetőleg ez is nyitott fedéllel, hogy látsszanak a kismegszakítók, biztosítékok, túlfeszültség levezetők feliratai).
- Napelemek típusa, darabszáma. Ha lefotózza a napelem típustábláját, vagy csak szemből jó minőségben egy napelemet és együtt az összeset, akkor ebből is nagyon sok mindent meg tudunk állapítani.
- A napelemes rendszer kapcsolási rajza nagyon sokat segít, ha rendelkezésre áll (a szolgáltatói engedélyeztetéshez készült csatlakozási dokumentáció része).
Akkumulátoros rendszer esetén:
- Az akkumulátorok típusa, darabszáma és soros-párhuzamos kapcsolása vagy fotók, melyeken ezek látszanak.